Free Web Counter Hits semenjak 1 Dis 09

07 February, 2010

ZAMBRY & UMNO BN GUNA JENTERA DAN PEGAWAI KERAJAAN PERTAHAN KEPENTINGAN POLITIK MEREKA

Zambry dan UMNO BN sangat terdesak, resah dan gelisah sekarang menanti keputusan Mahkamah Federal 9 Februari ini. Mereka tidak yakin dengan penghakiman yang akan dibuat oleh para hakim dalam menentukan siapa MB yang sah di Perak. Malam tadi dan sebelum ini mereka menganjurkan solat hajat yang pastinya bertujuan mempertahankan kuasa haramnya itu. 

PAS tidak dengki dengan cara sedemikian yang dibuat oleh Zambry. PAS sejak dahulu lagi menggunakan pendekatan sedemikian bagi memohon pertolongan dari Allah swt selain melalui proses undang-undang dan politik, walaupun ada mulut-mulut celupar UMNO BN mempertikai dan memperlekeh usaha sedemikian.

Persoalannya mengapa Zambry dan UMNO BN mengheret pegawai dan kakitangan kerajaan bagi mempertahankan kerajaan haramnya itu. Nampak sangat UMNO memperkuda pegawai kerajaan untuk kepentingan politik mereka. Mesej yang dihantar oleh Dato' SUK yang mengarahkan pegawai kerajaan membawa pasangan masing-masing ke majlis solat hajat di kediaman MB malam tadi menjelaskan lagi bahawa Dato' SUK diperkuda oleh UMNO BN. Jabatan Agama melalui penyelaras masjid seluruh daerah juga turut diperkuda oleh UMNO BN, mereka diminta mengarahkan Pengerusi dan beberapa Jawatankuasa Qaryah/Masjid hadir ke program solat hajat rakyat anjuran UMNO BN.

Berbeza dengan PR sewaktu setahun memerintah Perak. Beberapa program solat hajat sering diadakan bagi mempertahankan kerajaan PR akibat tekanan dan usaha jahat BN untuk merampas kerajaan PR melalui cubaan merasuah beberapa Adun PR. Bermula dengan solat hajat perdana di Stadium Ipoh dan beberapa solat hajat di kediaman MB, PR tidak pernah menggunakan jentera kerajaan untuk memanggil orang ramai menyertai program tersebut, Dato' SUK tidak pernah diarahkan untuk menjemput dan mengarahkan pegawai kerajaan menghadiri solat hajat, Jabatan Agama Perak juga tidak pernah diguna bagi menghebahkan program tersebut, PR berpendirian untuk mempertahankan kerajaan PR, jentera dan ahli partilah yang berperanan mempertankan kerajaan yang dipilih oleh rakyat bukan jentera kerajaan.

Mereka juga menggunakan kesempatan ini bagi membangkitkan sentimen perkauman, kononnya kerajaan sekarang wajib dipertahankan bagi mengelakkan Cina dan DAP menguasai kerajaan Perak. PAS didakwa oleh mereka hanya sebagai boneka DAP dan Cina semata-mata. Mereka merayu-rayu oran Melayu supaya mempertahankan kerajaan BN sekarang yang dikuasai oleh Melayu dan Islam, jatuhnya kerajaan BN, akan hilanglah kerajaan Melayu di Perak. Itulah jahatnya UMNO BN memainkan sentimen perkauman sempit mereka bagi menagih simpati rakyat. Kita harap rakyat tidak terpedaya dengan diayah jahat yang dimaiankan oleh UMNO BN.

0 comments:

Post a Comment

 
KOTA RAJA DAILY. Design by Wpthemedesigner. Converted To Blogger Template By Anshul Tested by Blogger Templates.